O DESEMPENHO DAS CONTRATAÇÕES DE SERVIÇOS CONTINUADOS COM O PREGÃO ELETRÔNICO: O CASO DA UFT

Authors

  • Carlos Alberto Moreira de Araujo Junior Universidade Federal do Tocantins
  • Vinicius Pinheiro Marques Universidade Federal do Tocantins
  • Carlos Alberto Moreira de Araújo Júnior Universidade do Tocantins - UNITINS
  • Vincius Pinheiro Marques UNIVERSIDADE FEDERAL DO TOCANTINS

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2359-0106.2016.v3n1.p76-98

Keywords:

Economicidade, Eficiência, Licitação, Pregão Eletrônico

Abstract

This study sought to analyze the effects of the electronic bidding modality regarding the efficiency on contracting continued services at the Federal University of Tocantins. In this case the corpus of analysis was constituted of processes of bids for contracting the cleaning and maintenance services, armed security services, drivers services, receptionists services and the maintenance of systems and equipments of air conditioning services hired in the period from 2006 to 2013, these contracts are the ones that have the most impact on the budget of Federal University of Tocantins (UFT). This study constitute as applied research, descriptive, bibliographical and documental. The results of the study presents indications, among others, that the electronic bidding is in fact an application of the principle of efficiency allowing greater savings, simplifying bidding procedures and increasing transparency of administrative acts.

Author Biographies

Carlos Alberto Moreira de Araújo Júnior, Universidade do Tocantins - UNITINS

Graduado em Administração pelo CEULP/ULBRA. Especialização em Contabilidade e Controladoria (CEULP/ULBRA); Direito Administrativo (UFT); Gestão em Saúde (UFT). Servidor efetivo da Universidade Federal do Tocantins – UFT no cargo de Administrador. Tutor/Orientador do Curso Bacharelado em Administração Pública a distância da Universidade do Tocantins/UNITINS

Vincius Pinheiro Marques, UNIVERSIDADE FEDERAL DO TOCANTINS

Doutor em Direito pela PUC – Minas. Mestre em Prestação Jurisdicional e Direitos Humanos pela UFT. Bacharel em Direito pela UFJF. Professor de Direito dos cursos de graduação e especialização da UFT, CEULP/ULBRA e Faculdade Católica do Tocantins

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Published

2016-06-23

How to Cite

Moreira de Araujo Junior, C. A., Marques, V. P., de Araújo Júnior, C. A. M., & Marques, V. P. (2016). O DESEMPENHO DAS CONTRATAÇÕES DE SERVIÇOS CONTINUADOS COM O PREGÃO ELETRÔNICO: O CASO DA UFT. Vertentes Do Direito, 3(1), 76–98. https://doi.org/10.20873/uft.2359-0106.2016.v3n1.p76-98

Issue

Section

Artigo Científico

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