COMMUNICATION, CULTURE, DIFFERENTIATED SCHOOL EDUCATION AND ETHNOEDUCATION: INITIAL CONSIDERATIONS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2021v7n1edenPalavras-chave:
educationResumo
This thematic dossier, part of the Observatório Journal, is one of the fruits of an expressive movement of researchers, teachers and students who assume with courage, ethics and deep respect, the approximation between scientific knowledge and the demands of indigenous peoples (indigenous, in this case Brazilian communities) and traditional communities (among them quilombola, generizeiras, riverside and caiçaras communities, people from terreiros, leaks, people from the bottom of pastures, communities from immigration processes, extractivists and pantaneiras), within the specificities of communication, culture and ethno-education.
Downloads
Referências
AZEVEDO, A. D. M. DE; NEIVA, C. R.; CHAGAS JUNIOR, E. M.; ARROYO, M. B. DE C. F. THE BODY MOVEMENT AT CARIMBÓ DANCE: A contribution to the Sensory-Motor Development at Physical Education class in Early Childhood Education in Belém (PA). Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a1en, 1 jan. 2021.
CANÇADO, A. C.; BARROS, F. S.; BARROS, F. S. PUBLIC POLICIES IN BRAZIL: systematic literature review . Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a13en, 1 jan. 2021.
EME, J. B.; BAPTISTA, M. L. C. ADVANCED LITERARY JOURNALISM AND ARTISANS NARRATIVES: signs for research in Tourism . Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a15en, 1 jan. 2021.
FERREIRA, W. A. DE A.; ZONIZOKEMAIRÔ, N. SPECIFIC AND DIFFERENTIATED EDUCATION: cultural complexes of the Haliti-Paresi mother tongue. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a4en, 1 jan. 2021.
MACIEL, ÉRIKA DA S.; GOTARDELO, M.; RODRIGUES, A. L. M.; QUARESMA, F. R. P.; BARASUOL, A. M.; NASCIMENTO, L. R. DO. THE NEW CORONAVIRUS AND THE CONSEQUENCES IN THE MENTAL HEALTH OF HEALTH PROFESSIONALS INVOLVED IN THEIR COURSE. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a9en, 1 jan. 2021.
MORAES, N. R. DE; BERNIERI, C. G. P.; FÔLHA, J. G. P.; ALVES, L. G. P. ETHNIC-RACIAL RELATIONS: social and cultural values in early Childhood Education. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a6en, 1 jan. 2021.
PESSOA BORGES, A. K.; BRITO, A. G. F.; BRILHANTE BATISTA , I.; MARINHO, J. DA S.; COSTA, E. B. DA S.; MELO, M. F. X. DE. ACTIVE METHODOLOGIES IN HEALTH EDUCATION FOR THE ELDERLY: a literature review. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a10en, 1 jan. 2021.
PORTO JUNIOR, F. G. R.; ALVES, V. B.; OLIVEIRA, I. S. DA C.; COSTA, J. S. DA. A VIEW ABOUT THE IMPORTANCE OF THE LEGAL AMAZON INDIGENOUS PEOPLES ENVIRONMENTAL MANAGEMENT. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a3en, 1 jan. 2021.
PORTO JUNIOR, F. G. R.; MARTINS, V. C.; MORAES, N. R. DE; MARCHETTI, C. T. B.; LACERDA, A. DA C. ECONOMY OF THE KAINGANG GROUP OF OESTE PAULISTA IN THE TERRA INDÍGENA VANUÍRE. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a8en, 1 jan. 2021.
QUADRADO, J. C.; LIMA, E. SOCIAL ASSISTANT WORK MANAGEMENT IN EDUCATION POLICY. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a11en, 1 jan. 2021.
QUIXABEIRA, A. P. DA S.; SILVA, A. R. A.; ARAÚJO, B. C. DE; SILVA, B. C.; ABREU, V. P. L.; BORGES, A. K. P.; FERREIRA, R. K. A. ACTIVE METHODOLOGY AND PHYSICAL EDUCATION TEACHING: a literature review. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a12en, 1 jan. 2021.
RODRIGUES, H.; MELO, I. “PLANTÃO DA CIDADE”: a study of local political participation and the constitution of subjectivities through Facebook. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a14en, 1 jan. 2021.
SEFANE, A. F.; GOMES, J. DOS S. SOCIAL REPRESENTATIONS: Moçambican ethnicities. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a7en, 1 jan. 2021.
VICENTE, E. F.; GOMES, S. C. V.; LIMA, P. G. QUILOMBOS PAULISTAS: The public policy of technical assistance and rural extension (ATER) in its interface with traditional communities in the face of São Paulo State bill nº 529 of 2020. Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a5en, 1 jan. 2021.
ZOIA, A.; CURVO, L. F. S. INDIGENOUS SOCIAL MOVIMENT AND THE CONQUEST OF THE INTERCULTURAL SCHOOL . Revista Observatório , v. 7, n. 1, p. a2en, 1 jan. 2021.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
[PT] Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista, sem pagamento, o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Leia todos os termos dos direitos autorais aqui.