COVID-19 INTERFACES IN EDUCATION: INITIAL ELEMENTS AND NOTES IN TOCANTINS

Autores

  • Francisco Gilson Rebouças Pôrto Junior Universidade Federal do Tocantins (UFT)
  • Meire Lúcia Andrade da Silva Universidade Federal do Tocantins
  • Maria das Graças Pereira Silva Secretaria Municipal de Ensino de Lajeado
  • Ricardo Pereira de Oliveira Secretaria de Educação de Gurupi

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a11en

Palavras-chave:

COVID-19; direito educacional; políticas públicas; aulas não presenciais, EaD, remota; legislação da educação.

Resumo

The text interfaces COVID-19 in education: elements and initial notes in Tocantins, has the intention of identifying the paths taken by education in the national and state spheres, in the educational context in a period of pandemic, seeking to explicit reflections on educational policies and compliance with educational law. The work is based on bibliographic and document review, considering the laws, decrees, provisional measures, and guides, among others, available on websites and electronic portals. The partial results of the study show that the school teams' doubts are numerous due to the lack of guidelines from the National and State Education agencies regarding the provision of non-presential education, whether in the form of distance education or any other form of remote education aimed at basic education.

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Biografia do Autor

Francisco Gilson Rebouças Pôrto Junior, Universidade Federal do Tocantins (UFT)

Francisco Gilson Rebouças Pôrto Júnior é doutor em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia (UFBA), mestre em Educação pela Faculdade de Educação (UnB) e graduado em Comunicação Social/Jornalismo (ULBRA) e Pedagogia (UnB). Atualmente é líder do Núcleo de Pesquisa e Extensão e Grupo Lattes Observatório de Pesquisas Aplicadas ao Jornalismo e ao Ensino (OPAJE-UFT). É professor na Fundação Universidade Federal do Tocantins (UFT). Coordena pesquisas em ensino de jornalismo digital e preservação da Memória. Pesquisa sobre formação, ensino e processos educativos no Brasil, na União Europeia, CPLP/PALOPS e BRICS. E-mail: gilsonporto@uft.edu.br. 

Meire Lúcia Andrade da Silva, Universidade Federal do Tocantins

Master in Education (2019) from the Federal University of Tocantins (PPGE / UFT). Basic education teacher at the Municipal Education Network of Gurupi (TO). melucia26@hotmail.com
0000-0002-1237-6422.

Maria das Graças Pereira Silva, Secretaria Municipal de Ensino de Lajeado

Mestre em Educação pela Universidade Federal do Tocantins (UFT). professora dos anos Iniciais, em uma Escola da rede pública municipal de ensino de Lajeado do Tocantins. gracaprofessor@gmail.com.

 

Ricardo Pereira de Oliveira, Secretaria de Educação de Gurupi

Graduado em Matemática pela Universidade Estadual de Goiás. Técnico da Secretaria de Educação de Gurupi. ricadventoo@gmail.com

 

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Publicado

2020-04-01

Como Citar

REBOUÇAS PÔRTO JUNIOR, Francisco Gilson; ANDRADE DA SILVA, Meire Lúcia; PEREIRA SILVA, Maria das Graças; PEREIRA DE OLIVEIRA, Ricardo. COVID-19 INTERFACES IN EDUCATION: INITIAL ELEMENTS AND NOTES IN TOCANTINS. Revista Observatório , [S. l.], v. 6, n. 2, p. a11en, 2020. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a11en. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9456. Acesso em: 19 dez. 2024.

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