Escola da Terra Program in Paraná: a reference of university extension in the policy of continuing education of teachers

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e13810

Abstract

ABSTRACT. This text deals with the School to Land Programme, a public policy for the continuing teachers education in rural schools, linked to the National Program of Rural Education, of the Ministry of Education (MEC), presenting the experience developed in the State of Parana since the university extension carried out by public universities. It makes use of bibliographical research and document analysis, from the projects, reports and publication already developed, work mediated by conjuncture analysis. It highlights the need for continuing teachers education, demarcates characteristics and principles of what is an Earth School and reveals significant setbacks in public investments in the program.

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Autor/innen-Biografien

Ana Cristina Hammel, Universidade Federal da Fronteira Sul - UFFS

Professora da Universidade Federal da Fronteira Sul, do Curso Interdisciplinar em Educação do Campo: Ciências Sociais e Humana. Licenciatura. Doutora em História pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná. Membro do Grupo de Pesquisa em Educação do Campo, Cooperação e Agroecologia.

Marcos Gehrke, Universidade Estadual do Centro Oeste - UNICENTRO

Professor do Departamento de Pedagogia. Coordenador do Curso de Pedagogia indígena e Pedagogia do Campo. Doutor em Educação pela Universidade Federal do Paraná.

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Veröffentlicht

2022-05-28

Zitationsvorschlag

Hammel, A. C., & Gehrke, M. (2022). Escola da Terra Program in Paraná: a reference of university extension in the policy of continuing education of teachers. Brazilian Journal of Rural Education, 7, e13810. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e13810