SUPERVISED STAGE EAD: same guidelines, new connections

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p118

Keywords:

estágio, plataforma moodle, educação a distância

Abstract

This article describes the implantation of the supervised training in undergraduate course of  biology in the distance modality of the Federal University of Tocantins (UFT). It discusses positivistic line theories of traditional education, counterposing them with emerging proposals of e-learning, and reflects on the interaction between (and with) students trainees of UFT in the Moodle platform. The perceptions of these interactions are emphasized, In the perspective of shared knowledge and reflective processes mediated by technologies. Assuming that the guidelines, both online and on-site supervised academic training programs, are based on the same decree 87,497, it seeks to raise issues that demark differences or approximations between both proposals.

 

KEYWORDS: moodle platform; supervised training; distance e-learning.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Marluce Zacariotti, Universidade Federal do Tocantins

Doutora em Educação (PUC/Go); Mestre em Ciências da Comunicação (USP); especialista em Gestão da Comunicação (USP) e Graduada em Jornalismo (UFG). Professora adjunta do curso de Jornalismo da UFT; Professora do Mestrado Profissional em Educação (UFT); coordenadora do grupo de pesquisa CNPq Comunicação, Sociedade e Meio ambiente; vice-coordenadora do PPPGE/UFT e coordinadora do NUJOR. E-mail: marluce@uft.edu.br.

Maria José de Pinho, Universidade Federal do Tocantins

Pós-Doutorado em Educação pela Universidade do Algarve-Portugal Doutorado em Educação - PUC/SP. Pesquisadora Bolsista Produtividade CNPq Categoria 2. É professora no Programa de Pós-Graduação Mestrado e Doutorado em Ensino de Língua e Literatura. Também é professora no Programa de Pós-Graduação Mestrado em Educação Acadêmico e Profissional. É membro da Rede Internacional de Escolas Criativas: construindo a escola do século XXI (RIEC Coord.UB/Espanha). Coordenadora no Tocantins da Rede de Escolas Criativas. E-mail: mjpgon@uft.edu.br.

Published

2019-05-01

How to Cite

ZACARIOTTI, Marluce; PINHO, Maria José de. SUPERVISED STAGE EAD: same guidelines, new connections. Observatory Journal, [S. l.], v. 5, n. 3, p. 118–144, 2019. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n3p118. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7003. Acesso em: 22 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)