Policy of the Degree Course in Philosophy of UFT: challenges for the management of the training of entering students in ideal time

Auteurs-es

DOI :

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e15151

Résumé

ABSTRACT. This article aimed to diagnose the number of entering students who complete, in the ideal period, the Degree Course in Philosophy Campus of Palmas / UFT through the study of performance reports extracted from SIE/UFT. This is a bibliographic and documentary study that allowed us to observe that the teacher training courses of Brazilian public universities have, to a large extent, responded to the economic-mercantilist logic, which also impacts the teaching training process within the scope of UFT. In the case of the Course studied, the data show that most students do not graduate in the ideal time or in the maximum time allowed, in addition to the fact that most of the entering students drop out of the course before its completion.

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Bibliographies de l'auteur-e

Roberto Francisco de Carvalho, Universidade Federal do Tocantins - UFT

PhD em Políticas Públicas e Formação Humana (Universidade do Estado do Rio de Janeiro/UERJ); Doutor e Mestre em Educação pela Universidade Federal de Goiás (UFG); Professor Associado da Universidade Federal do Tocantins (UFT)/Campus Universitário de Palmas - Cursos de Filosofia e Teatro; Membro do corpo docente do Mestrado Profissional em Educação da UFT (PPPGE); Pesquisador na área de Política/Gestão Educacional e Currículo, vinculado ao Grupo de Estudo e Pesquisa Práxis Socioeducativa e Cultural (Líder) e Grupo de Pesquisa em Educação, Políticas Públicas e Desigualdades Sociais (GEPEDS) e Rede Universitas/Br. E-mail: carvalho1917@gmail.com

Mariana Aparecida Aranha, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Mariana Aparecida Aranha - Acadêmica do curso de Licenciatura em Teatro da Universidade Federal do Tocantins (UFT); faz parte do Grupo de Estudo e Pesquisa Práxis Socioeducativa e Cultural; desenvolve projeto de pesquisa de iniciação cientifica como bolsista da UFT sobre a formação de professores.

Doracy Dias Aguiar de Carvalho, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Doracy Dias Aguiar de Carvalho - Doutora em Política Social pela Universidade de Brasília (UNB); Mestre em Educação pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Assistente Social da Universidade Federal do Tocantins (UFT). Membro do Grupo de Pesquisa Práxis Socioeducativa e Cultural da UFT e do Grupo de Estudo e Pesquisa sobre Democracia, Sociedade Civil e Serviço Social. (GEPEDSS/UNB).

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Publié-e

2023-10-22

Comment citer

Carvalho, R. F. de, Aranha, M. A., & Carvalho, D. D. A. de. (2023). Policy of the Degree Course in Philosophy of UFT: challenges for the management of the training of entering students in ideal time. Brazilian Journal of Rural Education, 8, e15151. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e15151

Numéro

Rubrique

DOSSIÊ – POLÍTICA EDUCACIONAL E FORMAÇÃO DE PROFESSORES