INVESTIGATING POTENTIALITIES OF FLL (FIRST LEGO LEAGUE) COMPETITION IN SCHOOL LEARNING PROCESS OF BASIC EDUCATION STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2021v7n2a4enPalavras-chave:
Communication, Higher Education, Advertising, Government Advertising.Resumo
This work addresses the use of the educational robotics as learning tools. The paper aims to evaluate the possible contributions of the First Lego League (FLL) robotics competition to develop students knowledge and required skills for good professionals. To achieve the research objective, this article presents a study that provides objective data based on the opinions of teachers and students that participated of the FLL. The data analysis strongly indicates that both teachers and students believe in FLL potential to promote school performance and the development of the skills of a good professional.
Downloads
Referências
BRINGUIER, Jean-Claude; PIAGET, Jean. Conversations with Jean Piaget. University of Chicago Press, 1989.
BYBEE, Rodger W. NGSS and the next generation of science teachers. Journal of science teacher education, [S.l.], v. 25, n. 2, p. 211-221, 2014.
CAMPOS, Flavio Rodrigues. Robótica Educacional no Brasil: questões em aberto, desafios e perspectivas futuras. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, [S.l.], v. 12, n. 4, p. 2108-2121, 2017. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8778. Acesso em: 14 out. 2020.
CÉSAR, Danilo Rodrigues. Robótica pedagógica livre: uma alternativa metodológica para a emancipação sociodigital e a democratização do conhecimento. 2013, 220 f. 2013. Tese (Doutorado em Difusão do Conhecimento) - Faculdade de Educação, Universidade Federal da Bahia, Salvador.
DELORS, Jacques. Learning: The treasure within. Unesco, 1998.
FIRST LEGO League. O que é a FIRST LEGO League, 2020. Disponível em: https://www.firstlegoleague.org/about#. Acesso em: 04 jun. 2020.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996. Coleção leitura, 2005.
PAPERT, Seymour. A máquina das crianças. Porto Alegre: Artmed, p. 17, 1994.
RESNICK, Mitchel. All I really need to know (about creative thinking) I learned (by studying how children learn) in kindergarten. In: Proceedings of the 6th ACM SIGCHI conference on Creativity & cognition, 2007.
SCHWAB, K.; SAMANS, R. World economic forum: The future of jobs report. Retrieved January, [S.l.], v. 12, p. 2018, 2016.
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
[PT] Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista, sem pagamento, o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Leia todos os termos dos direitos autorais aqui.