ABOUT CRITICISM, SELF-CRITICISM AND LEGITIMATION: the journalistic ethos in The Staple of News

Autores

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a12en

Palavras-chave:

Journalistic ethos, The Staple of News, Pierre Bourdieu

Resumo

The article analyzes the dispositions, perceptions and values of journalists interviewed by Brazilian documentary “O Mercado de Notícias” [The Staple of News”] (Jorge Furtado/2014/94 min). The analysis is based on the theoretical-conceptual framework of Pierre Bourdieu's sociological thinking. Some of the main excerpts from the testimonies of the 13 professional agents invited by the filmmaker are studied and categorized to explain the representations they have about the journalistic field.

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Biografia do Autor

Marcos Paulo da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

Doutor em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (UMESP), com estágio de doutorado-sanduíche pela Syracuse University; Mestre em Comunicação pela Universidade Estadual Paulista (UNESP), campus de Bauru-SP. Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). E-mail: marcos.paulo@ufms.br.  

Leopoldo Pedro Neto, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)

Journalist and Master’s in Communication student at Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS).

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Publicado

2020-10-01

Como Citar

SILVA, Marcos Paulo da; PEDRO NETO, Leopoldo. ABOUT CRITICISM, SELF-CRITICISM AND LEGITIMATION: the journalistic ethos in The Staple of News. Revista Observatório , [S. l.], v. 6, n. 6, p. a12en, 2020. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a12en. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10745. Acesso em: 26 dez. 2024.