NO-MAN'S-LAND NEEDS TEACHERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p450

Keywords:

Technology, Education, Teacher

Abstract

The world of the Internet cannot continue being treated as The no man’s land. It’s urgent that we, teachers, put aside, once and for all, any fear of facing the technological world that surrounds us and that we occupy the place that is designed for us: the guider  of the transition from the real world to the virtual one. We believe that the role of the teacher is not to talk about technology but about humanity. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Kyldes Batista Vicente, Universidade do Tocantins

Licenciatura em Letras, Mestrado em Letras e Linguística, Doutorado em Comunicação e Cultura Contemporânea pela Universidade Federal da Bahia. E-mail: kyldesv@gmail.com. 

Fábio d’Abadia de Sousa, Universidade Federal do Tocantins

Graduação em Jornalismo, Mestre e Doutor em Letras e Linguística pela UFG. É professor do curso de Comunicação Social - Jornalismo da UFT. E-mail: dabadia@uft.edu.br. 

References

ARENDT, Hannah. Entre o passado e o futuro. Trad. Mauro W. Barbosa de Almeida. São Paulo: Perspectiva, 2001.

BAKHTIN, Mikhail (Volochinov). Marxismo e filosofia da linguagem. São Paulo, Hucitec, 1978.

__________________. Contribuições de Bakhtin às teorias do discurso. In: BRAIT, Beth (org.). Bakhtin, dialogismo e construção do sentido. B179 ¬ 2a ed. rev. ¬ Campinas, SP: Editora da UNICAMP, 2005b, 368 p. 25-36

BARROS, Diana Luz Pessoa de. A comunicação humana. In: FIORIN, J.L. Introdução à linguística. 4.ed. São Paulo: Contexto, 2005.

CASTELLS, Manuel. A galáxia da internet: reflexões sobre a internet, os negócios e a sociedade. Trad. Maria Luiza X. de A. Borges. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed. 2003.

ECO, U. Lector in Fabula. São Paulo: Perspectiva, 1986.

FREIRE, P. Pedagogia do oprimido. São Paulo: Paz e Terra, 1987.

GERALDI, João Wanderley. A leitura na sala de aula: as muitas faces de um leitor. Disponível em http://www.crmariocovas.sp.gov.br/pdf/ideias_05_p079-084_c.pdf, acesso em 23 dez. 2008.

LÉVY, Pierre. O Que é o Virtual. São Paulo: Editora 34, 1997.

MORIN, Edgar. A cobeça bem feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. Trad. Eloá Jacobina. 4. ed. Rio de janeiro: Bertran Brasil, 2001.

REIS, Carlos; LOPES, Maria Cristina M. Dicionário de Narratologia. 7. ed. Coimbra: Almedina, 2002.

WENGER, Etienne. Communities of practice a brief introduction. June, 2006. Disponível em: http://www.ewenger.com /theory/index.htm

ZABALZA, Miguel A. O ensino universitário: seu cenário e seus protagonistas. Trad. Ernani Rosa. Porto Alegre: Artmed, 2004.

Published

2017-08-01

How to Cite

VICENTE, Kyldes Batista; SOUSA, Fábio d’Abadia de. NO-MAN’S-LAND NEEDS TEACHERS. Observatory Journal, [S. l.], v. 3, n. 5, p. 450–471, 2017. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p450. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3492. Acesso em: 18 may. 2024.