The importance of strengthening to social communication postgraduate at the state of Amapá
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2020v6n1a4ptKeywords:
Pós-graduação, Amapá, Relevância, ComunicaçãoAbstract
ABSTRACT:
This academic essay aims to raise points for the strategic importance of postgraduate courses in Social Communication in the state of Amapá (Brazil). The perceptions come from participant observation processes as a former teaching member of the Graduate Program in Environmental Sciences, belonging to the Graduate Program in Intellectual Property and Technology Transfer for Innovation, both operating at the Federal University of Amapá (Unifap ). The reflection also starts from the experience in other graduate programs, these established in the Southeast region of the country, more riches, and better infrastructure. Therefore, although the essay is based on data and documents, the work is a personal reflection..
KEYWORDS: Post graduation; Communication; Amapa; Relevance.
Downloads
References
ARANTES, C. Dados da Proposta de Programa/Curso Novo Mestrado Profissional em Jornalismo da Universidade Federal do Amapá. Macapá, 2018.
BOURGUIGNON, J. A.; BARBOSA, M. T. Concepção de rede de proteção social em serviço social. II Congresso Internacional De Política Social e Serviço Social: Desafios Contemporâneos. Anais...Londrina: 2017
CIRANI, C. B. S. et al. The evolution of stricto sensu post-graduate education in Brazil: exploratory analysis and research proposals. Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas), v. 20, n. 1, p. 163–187, 2015.
JR, A. P. Relevância Social e Econômica da Pesquisa e da Pós-GraduaçãoGoiânia, 2015.
KINPARA, M. et al. Carta de Rio Branco. Disponível em: https://www.unifesspa.edu.br/index.php/noticias/1096-carta-de-rio-branco-reitores-do-norte-apresentam-carta-de-propostas-ao-mec .
LIMA, L. F.; SOUZA, B. DE S.; LUCE, M. B. A abordagem do ciclo de políticas nos Programas de Pós-Graduação brasileiros: um mapa das teses e dissertações. Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa, v. 3, n. 2018, p. 1–29, 2018.
SUPERIOR, F. C. DE |APERFEIÇOAMENTO DE P. DE N. Portaria Capes no 32Diário Oficial da União, 2019.
UNIFAP, P. DE P. E P. G. DA. Relatório de Gestão da Propespg/Unifap (2014 - 2018). Mac: [s.n.].
Published
How to Cite
Issue
Section
License
[PT] Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista, sem pagamento, o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Leia todos os termos dos direitos autorais aqui.