El compromiso profesional afectivo de los docentes quebequenses
Estudio de un modelo teórico
DOI:
https://doi.org/10.20873/2526-1487V3N1P131Resumen
Abstract:
The purpose of this study was to test an explanatory model of teacher commitment in Québec, taking as predictors the frequency with which new learning approaches are used, positive emotional experiences, and sense of competency. A sample of 1,205 elementary and secondary level teachers in Québec was selected from a national research database. Results from the path analysis show that the teachers’ positive emotional experiences and frequency of use of new learning approaches represent the two factors that contribute most to the variability in their affective professional commitment. In conclusion, modern assessment methods, for example problem-solving activities and long-term research projects, as well as the quality of interactions in the classroom with the students, are two important aspects that need to be taken into account by teachers and supported by school administrations.
Keywords: Learning assessment, positive emotional experience, affective professional commitment, path analysis.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.