Perception of QWL in Regulatory Agency Services

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/2526-1487V2N2P70

Abstract

This study aimed to verify the employees’ perception of quality of working life (QWL) in a regulatory agency services in Brazil. The survey relied on sample of 1,062 participants, all of whom responded to the Inventory of Evaluation of Quality of Working Life that was applied in the digital format. Results indicated favorable assessment of the factors Working Conditions; Socio-professional Relationships at Work; and Work-Social Life Link and unfavorable in Work Organization and Professional Growth and Recognition, both characterized by actions under the employer's domain. Aligned to the proposed hypothesis, the overall assessment of QWL positioned itself in the transition zone of the map of the instrument, indicating the need for priority action on critical factors. It is suggested to conduct new studies to extend the analysis of this newly emerged labour camp.

Keywords: Quality of working life; ergonomics; human resource management.

Author Biographies

Romildo Garcia Brusiquese, Universidade de Brasília

Doutorado e Mestrado em Psicologia Social, do Trabalho e das Organizações (Universidade de Brasília - UnB); MBA em Gestão Empresarial (FGV); Especialização em Engenharia de Segurança do Trabalho (Universidade de Franca); Graduação em Engenharia Civil (Fesp/Uemg).

Mário César Ferreira, Universidade de Brasilia

Doutorado em Ergonomia (Ecole Pratique des Hautes Etudes, EPHE, França); Mestrado em Psicologia (Universidade de Brasília – UnB); Especialização em Psicologia Social (FUCMT); Formação em Psicologia (FUCMT).

Veruska Albuquerque Pacheco, Universidade de Brasília

Doutorado e mestrado em Psicologia Social, do Trabalho e das Organizações (Universidade de Brasília - UnB); Especialização em Gestão de Negócios em Turismo (Universidade de Brasília – UnB); Graduação em Administração (Centro Universitário de Brasília - UniCEUB).

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Published

2017-12-12

How to Cite

Brusiquese, R. G., Ferreira, M. C., & Pacheco, V. A. (2017). Perception of QWL in Regulatory Agency Services. Trabalho (En)Cena, 2(2), 70–82. https://doi.org/10.20873/2526-1487V2N2P70

Issue

Section

Artigo de Pesquisa