STUDENT’S PERCEPTION ABOUT ONLINE PROGRAMS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p141

Keywords:

Students Perception, Online Education, Higher Education

Abstract

This article proposes a discussion about how undergraduate students in face-to-face education are perceiving online education by making a brief profile of these students. The research is based on an exploratory case study developed with 129 undergraduate students from six undergraduate programs in Journalism, Pedagogy, Law, Architecture, Electrical Engineering and Civil Engineering at the Tocantins Federal University in Palmas-TO. The methodology was developed through the application and analysis of a questionnaire to the 129 students. Results show that students perception is mostly negative, specially their perceptions regarding academic rigor, fraud and plagiarism.

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Author Biographies

Analía Verónica Losada, Universidade Católica da Argentina

Doutora em Psicologia pela Universidade Catolica da Argentina. Especialista e Mestre em Metodologia da Investigação pela Universidad Nacional de Lanús. Psicopedagoga, licenciada em Psicologia. Professora Pro Titular de Psicologia da Familia e das Instituições da Faculdade de Psicologia e Psicopedagogia da Universidade Católica da Argentina. Atualmente é Doutoranda em Sociologia pela Universidade Catolica da Argentina. E-mail: analia_losada@yahoo.com.ar

Gisana Nascimento Brito, Universidade Federal do Tocantins

Doutoranda em Psicologia Social na Universidad Jonh F. Kennedy – Argentina. Especialista em MBA Gestão Empresarial pela Universidade Federal do Tocantins - (UFT). Graduada em Secretariado Executivo Bilingue pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás - (PUC-GO). E-mail: gisana@uft.edu.br

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Published

2017-07-01

How to Cite

LOSADA, Analía Verónica; BRITO, Gisana Nascimento. STUDENT’S PERCEPTION ABOUT ONLINE PROGRAMS. Observatory Journal, [S. l.], v. 3, n. 4, p. 141–164, 2017. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n4p141. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3312. Acesso em: 19 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático / Thematic dossier / Dossier temático