Didáctica profesional y formación docente
Aportes conceptuales para formar de otra manera
DOI:
https://doi.org/10.20873/2526-1487V3N1P114Resumen
Abstract:
Over the past few decades, in order to renew and modernize the teaching profession, many educational systems around the world, including those in Québec and France, have carried out a number of reforms in teacher education programs. In order to ameliorate the functioning of these programs, some education systems have turned to professional didactics in order to improve the fields of education and teacher education. However, the use of professional didactics in these fields is recent. To sketch a portrait of how professional didactics is used in education and in the training of school staff, this paper sheds some light on the key concepts that have emerged from this area of study, namely situation, knowledge and activity. The paper addresses the relationships between these concepts, and attempts to figure out the contribution of each to education.
Keywords: Professional didactics, teacher education, job analysis, teaching activity, knowledge, situation.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.