Stress in graduate students of a Public University of the northern of Mozambique
DOI:
https://doi.org/10.20873/2526-1487V4N2P465Abstract
The student's daily life in higher education is mark by multiple demands, typical of academic life, which can lead to the emergence of stress. This study aimed to evaluate the symptoms of stress in undergraduate students of a public university in northern Mozambique. The survey involved a sample of 176 students, 107 male and the remaining 69 female, aged 17 to 53 years. Data were collected through a sociodemographic questionnaire and Lipp Stress Symptom Inventory and analyzed using the SPSS version 25 statistical package. Data analysis revealed the presence of stress in the alert and resistance phases, with symptoms predominantly physical and psychological, with the profile of students with greater vulnerability to the disease being male, being younger, being at the beginning of the course, be single, study in the daytime regime and have no employment relationship. Further studies are need to improve students' understanding of stress phenomena and associated factors, as well as the development of preventive and interventional actions
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.