NA APPLIED STUDY USING PARALLELISM AND ANGLES THROUGH GOOGLE MEET

Authors

  • Shirley da Silva Macedo Universidade Federal de Catalão

DOI:

https://doi.org/10.20873/riecim.v1i1.11745

Keywords:

Teaching, Learning, Geometry, Environment, Digital Technology

Abstract

This work is configured with a qualitative bibliographic research on the public policies guiding curriculum, elaborated from the Law of Guidelines and Bases of National Education (LDBEN) 9.394 / 1996 that govern Basic Education. We consider the emphasis on geometry, as well as the concepts and practices of some researchers in mathematical and environmental education to support the construction of activities on parallelism and angles. We expose an application of activities on parallelism and angles built with recyclable materials using the Google Meet digital technology. The target audience was a group of students from the sixth year of elementary school in the city of João Monlevade-MG. The focus of analysis shows a proximity between understandings and practices in the proposition of contextualization.

References

BRASIL. Ministério da Educação (MEC). Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros

Curriculares Nacionais: Matemática. Brasília: MEC/SEF, 1998.

BRASIL. Ministério da Educação (MEC). Secretaria da Educação Básica. Orientações

Curriculares para o ensino médio: Ciências da natureza, matemática e suas tecnologias.

Brasília, v. 2, n. 1, 2006. p. 69-96. ISBN 85-98171-43-3.

BRASIL. Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Educação Infantil e Ensino

Fundamental. Brasília: MEC/secretaria de Educação Básica, 2017.

D’AMBRÓSIO, Beatriz. Como ensinar Matemática hoje? Temas e Debates. SBEM. Brasília,

v. 2, n. 2, p. 15-19, 1995.

DEWEY, Jhon. Democracia e Educação. Tradução de Godofredo Rangel e Anísio Teixeira.

São Paulo: Nacional, 1979.

FAINGUELERNT, Estela Kaufman. O ensino da geometria no 1.o e 2.o graus. A Educação

Matemática em Revista. São Paulo, ano III, v. 3, n. 4, p. 45-53, 1995.

MUZZI, Meiri. Etnomatematica, Modelagem e Matemática Critica: novos caminhos.

Presença Pedagógica, v. 10, n. 56, p. 31-39, mar/abril. 2004.

SATO, Michèle; CARVALHO, Isabel. Educação ambiental: pesquisa e desafios. Porto

Alegre: Artmed, 2005.

SANTOS, Taís Conceição dos; COSTA, Marco Antonio Ferreira da. Um olhar sobre a

Educação Ambiental expressa nas Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação

Ambiental. Revista Práxis, Volta Redonda-RJ, v.7, n. 13, p. 143-151, jan., 2015.

SORRENTINO, Marcos, et al. Educação ambiental como política pública. Educação e

Pesquisa. São Paulo, v. 31, n. 2, p. 285- 299, mai/ago. 2005.

Published

2021-07-17

How to Cite

MACEDO, Shirley da Silva. NA APPLIED STUDY USING PARALLELISM AND ANGLES THROUGH GOOGLE MEET. Interdisciplinary Journal in Science and Mathematics Education, [S. l.], v. 1, n. 1, p. 103–110, 2021. DOI: 10.20873/riecim.v1i1.11745. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/RIEcim/article/view/11745. Acesso em: 19 may. 2024.