EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial?

Authors

  • Marcos Irondes Coelho SECRETARIA DA EDUCAÇÃO DO TOCANTINS

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a10pt

Keywords:

Remote teaching, Education networks, Basic education, Pandemic

Abstract

In the midst of the Covid-19 pandemic, which suspended school activities across the country, requiring governments and alternative education councils to meet the minimum annual workload, provide remote school activities and ensure food security for students, we ask which paths to follow for the provision of non-preschool school activities and to guarantee the right to education? We analyze resolutions, opinions and technical notes issued by state education councils in the northern region, and come across them with practices developed in schools in state and municipal education networks.

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Author Biography

Marcos Irondes Coelho, SECRETARIA DA EDUCAÇÃO DO TOCANTINS

Mestrando em Educação pela UFT. Graduado em Pedagogia pela UNITINS (2001). Especialista em Gestão Educacional e Metodologia do Ensino de Linguagens pela Sociedade de Educação Continuada (2006) e Especialista em Educação Profissional Integrada com a Educação Básica na Modalidade EJA pelo IFTO (2009). Associado a RIDES (Rede Inter-regional Norte, Nordeste e Centro-Oeste sobre Docência na Educação Básica e Superior). Membro do grupo de pesquisa NEPCE (Núcleo de Estudos, Pesquisas e Extensão em Políticas Curriculares e Educativas). Vice-Coordenador do Projeto de Pesquisa: Currículo das Diferenças e suas Indagações sobre Práticas Preconceituosas na Escola e na Universidade. É Professor da Educação Básica da Secretaria da Educação e Cultura do Tocantins, atualmente cedido ao Instituto de Contas do Tribunal de Contas do Estado do Tocantins. Tem experiência na área de educação, com ênfase em formação de professores, currículo e diversidade.

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Published

2020-04-01

How to Cite

COELHO, Marcos Irondes. EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial?. Observatory Journal, [S. l.], v. 6, n. 2, p. a10pt, 2020. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a10pt. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480. Acesso em: 22 nov. 2024.