EXTENSIONIST PRACTICE AND HERITAGE EDUCATION: efforts for a public history

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2017v3n2p337

Keywords:

University extension, Heritage Education, Public History

Abstract

This article deals with the possibilities of perceiving university extensionist actions as a way to construct collective and plural of historical knowledge, dialoguing with the propositions of Public History. For this, we will explain about the actions that involve the Bachelor's Degree course in History of the Federal University of Cariri, based in Icó-CE, and the local community. Through the extension actions, we have undertaken efforts that seek to discuss experiences and readings, as well as practical activities aimed at the population around issues related to Heritage Education. These opportunities have brought to the fore the debate on the process of patrimonialization of local goods, evidencing various demands on the part of the community and the student body of the History course.

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Author Biographies

Cícera Patrícia Alcântara Bezerra, Universidade Federal do Cariri

Professora substituta de História da Universidade Federal do Cariri. Doutora em História pela Universidade Federal de Pernambuco.  E-mail: <patyalcantara11@hotmail.com>

Jucieldo Ferreira Alexandre, Universidade Federal do Cariri

Professor de História da Universidade Federal do Cariri. Doutorando pelo Programa de Pós-graduação em História da Universidade Federal Fluminense. Coordena, junto com a Profª. Priscilla Régis Cunha de Queiroz, a ação de extensão “Entre as páginas da história do Icó: oficinas sobre fontes históricas e educação patrimonial”.  E-mail: <jucieldo.alexandre@ufca.edu.br>.

Priscilla Régis Cunha de Queiroz, Universidade Federal do Cariri

Professora de História da Universidade Federal do Cariri. Doutoranda pelo Programa de Pós-graduação em História da Universidade Federal Fluminense. Coordenou a ação de extensão “Diálogos Sobre o Patrimônio”. E-mail: <priscilla.queiroz@ufca.edu.br>.

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Published

2017-04-01

How to Cite

BEZERRA, Cícera Patrícia Alcântara; ALEXANDRE, Jucieldo Ferreira; QUEIROZ, Priscilla Régis Cunha de. EXTENSIONIST PRACTICE AND HERITAGE EDUCATION: efforts for a public history. Observatory Journal, [S. l.], v. 3, n. 2, p. 337–364, 2017. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n2p337. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3428. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático / Thematic dossier / Dossier temático