EDUCAÇÃO, ENVELHECIMENTO E CONTEMPORANEIDADE

Authors

  • Fernanda Santana Alves Leite Universidade Federal do Tocantins
  • Tailana Santana Alves Leite UFT / UEMA
  • Wiara Rosa Rios Alcântara Universidade Federal do Tocantins
  • Jose Lauro Martins UFT https://orcid.org/0000-0001-7817-8165

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a38pt

Keywords:

Old man; University education; Extension; Educational Process; Aging.

Abstract

The present study aimed to understand the contemporary educational context in the middle of the aging process. Using a research based on the literature review, collecting data in publications using descriptors in the following electronic databases: LILACS (Latin American and Caribbean Literature in Health Sciences), SCIELO (Scientific Electronic Library Online) and Scholar (Academic Google). From the studies analyzed, it was noted that the participation of the elderly in the educational process is presented in a timid manner, and governments of the various spheres and educational institutions should seek means capable of implementing the existing public policies that contemplate this public

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Author Biographies

Fernanda Santana Alves Leite, Universidade Federal do Tocantins

Cirurgiã-dentista pelo Instituto Tocantinense Pesidente Antônio Carlos – ITPAC. Especialista Saúde Indígena pelo Instituto Leal de Educação - ILE. Discente do programa de Pós-Graduação Stricto Sensu nível Mestrado: Ensino em Ciências e Saúde, da Universidade Federal do Tocantins – UFT. E-mail: fernandasantana88@hotmail.com.

Tailana Santana Alves Leite , UFT / UEMA

Enfermeira pela Universidade Estadual do Maranhão. Especialista em Curso em Educação, Pobreza e Desigualdade Social pela UFMA. Professora na rede pública municipal e docente substituta no curso de Enfermagem Bacharelado pelo CESGRA - UEMA, Câmpus de Grajaú. Mestra em Ensino em Ciências e Saúde, da Universidade Federal do Tocantins – UFT. E-mail: tailanasantana@hotmail.com.

Wiara Rosa Rios Alcântara, Universidade Federal do Tocantins

Pedagoga, mestra e doutora em Educação pela Universidade de São Paulo. Professora do Programa de Pós-graduação em Educação pela Universidade de São Paulo-Brasil.

Jose Lauro Martins, UFT

Filósofo e doutor em Ciências da Educação pela Universidade do Minho - Portugal. Professor do curso de Jornalismo e do Programa de Pós-graduação em Ensino em Ciências e Saúde da Universidade Federal do Tocantins-Brasil. E-mail: jlauro@mail.uft.edu.br.

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Published

2023-12-31

How to Cite

SANTANA ALVES LEITE, Fernanda; SANTANA ALVES LEITE , Tailana; ALCÂNTARA, Wiara Rosa Rios; LAURO MARTINS, Jose. EDUCAÇÃO, ENVELHECIMENTO E CONTEMPORANEIDADE. Observatory Journal, [S. l.], v. 9, n. 1, p. a38pt, 2023. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a38pt. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10903. Acesso em: 19 dec. 2024.