La enseñanza por proyectos como objeto de estudio en didáctica de ciencias y tecnologías
DOI:
https://doi.org/10.20873/10.20873/2526-1487V3N1P77Resumen
Abstract: Project-based learning represents one of many pedagogical approaches characterizing the curriculum reforms being implemented in the field of education in many countries today. In science and technology education, despite the fact that a great number of studies have revealed the positive impact of the project-based learning approach in terms of improving students’ disciplinary learning (Hasni et al., 2016), other scholarly publications tend to show that the conditions for teachers’ successful implementation of this approach are quite demanding (Bousadra, 2014; Chin & Chia, 2006; Kanter, 2009; Krajcik et al., 2007). Although the variety of educational aims pursued in this type of teaching and the diversity of theoretical references at play may explain the discrepancies observed between different empirical studies’ results, the fragile position of disciplinary knowledge under this approach is an issue that remains under-explored in the current research in the didactics of science and technology. In this article, we present a conceptual and methodological framework that can be used to address this matter.
Keywords: Project-based learning, didactics of science, teaching practices.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.