TRAKINAGEM: make movie and education at school
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p893Keywords:
Cinema, education, space, schoolAbstract
The project TraKinagem - Mostra de Cinema e Educação aims to produce and display films made in school contexts. In workshops with students and teachers, we have experimented a filming-learning process that creatively explores the components of the image in the construction of short films. In these experiments, we mobilize the concepts of encounter, becoming and cartography of Gilles Deleuze and Félix Guattari, as well as the concept of place of the english geographer Doreen Massey, we sought to cartography the movements that triggered new ways of feeling, thinking and inhabiting a place-school under construction with and through the cinema.
Downloads
References
BARBOSA, C. O espaço em devir no documentário: cartografia dos encontros entre cinema e escola. Tese (Doutorado em Educação) – Faculdade de Educação, Universidade Estadual de Campinas, São Paulo. 2017.
DELEUZE, G; GUATTARI, F. Mil Platôs: capitalismo e esquizofrenia 2. Trad. Ana Lúcia de Oliveira; Aurélio Guerra Neto; Celia Pinto Costa. Vol. I. Rio de Janeiro: 34, 2011.
MASSEY, D. Pelo espaço: uma nova política da espacialidade.Trad: Hilda Pareto Maciel, Rogério Haesbaert. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
[PT] Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista, sem pagamento, o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Leia todos os termos dos direitos autorais aqui.