Communication in the UFG: the use of live streaming as a visibility strategy of the Regional Goiás
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p996Keywords:
live, Communication, Facebook, MidiatizationAbstract
To experiencing the it was technological, immediate and globalized, tools for social interactions and dissemination of information and news are essential, since they inhibit geographical communication barriers. From this constancy we share the experiences of the Advisory Office of Communication (ASCOM) of the Federal University of Goiás (UFG) / Regional Goiás with the live streaming tool from Facebook. Concerned with the perspectives of communicative strategies for greater visibility of the institution, the experience surpassed the expectations regarding the repercussion, which demanded a detailed analysis of this social network and its accessories.
Downloads
References
FAUSTO NETO, Antônio. Midiatização, prática social: prática de sentido. In: Encontro Anual da Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação (COMPÓS), 15, 2006, Bauru/SP. Anais eletrônicos. CD- ROM.
JENKINS, Henry. Cultura da convergência. São Paulo: Aleph, 2008.
KROTZ, Friedrich. Mediatisierung: Fallstudien zum Wandel von Kommunikation. Wiesbaden: VS Verlag für Socialwissenschaften. 2007.
LÉVY, Pierre. Cibercultura. São Paulo: Editora 34, 2003.
MAFFESOLI, Michel. O tempo das tribos: o declínio do individualismo nas sociedades de massa. 3 ed. Rio de janeiro: Forense Universitária, 1987.
O QUE É UMA FANPAGE?, s/d. Disponível em: <https://aldabra.com.br/artigo/o-que-e-uma-fanpage>. Acesso em: 12 de novembro de 2017.
RECUERO, Raquel. Redes sociais na Internet. Porto Alegre: Sulina, 2009.
ROYBAL, Peter; LIN, Brian. Facebook lança recurso que possibilita programar vídeos ao vivo. 19 de outubro de 2016. Disponível em: <https://www.facebook.com/business/news/live-schedule>. Acesso em: 19 de novembro de 2017.
SODRÉ, Muniz. Sobre sociedade midiatizada: o que significa mesmo midiatização? Youtube, 4 de mai de 2017. Disponível em: <https://www.youtube.com/watch?v=dLAdLOac-ZU>. Acesso em: 15 de novembro de 2017.
TELLES, André. A revolução das mídias sociais. São Paulo: M. Books, 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
[PT] Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
1. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista, sem pagamento, o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0), permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Leia todos os termos dos direitos autorais aqui.