DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL

Authors

  • Rosi Ana Gregis Universidade Feevale
  • Camila Schmidt Universid Feevale
  • Juliana Marschal Ramos Universid Feevale

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131

Keywords:

English, High School, Acquisition, Difficulties, Teaching

Abstract

The teaching of English in Brazil and the difficulties found in the classroom have been researched and debated over time. Factors such as high work hours and reduced teacher salaries, and decontextualized classes and lack of different resources discourage students. Based on this, we conducted a data collection with students who have participated in the English classes from the Institutional Scholarship Program (PIBID) about their performance during the classes. Through evaluative research, we investigated and identified the obstacles encountered during English classes, and we analyze how the classes can play the role of a plan of action to solve such difficulties.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rosi Ana Gregis, Universidade Feevale

Doutora em Lingüística e Letras (PUC/RS). Mestre em Lingüística e Letras (PUC/RS). Graduada em Secretariado Executivo Bilíngüe (UNISINOS). Email: rosiana@feevale.br.  

Camila Schmidt, Universid Feevale

Graduanda em Letras pela Universidade Feevale. E-mail: camilaschmidt@gmail.com. 

Juliana Marschal Ramos, Universid Feevale

Graduanda em Letras pela Universidade Feevale. E-mail: julianaramos@feevale.br.

References

DEL RÉ, Alessandra. Aquisição da linguagem: uma abordagem psicolingüística. São Paulo: Contexto, 2006.

BRASIL. Lei 9.394/96, art. 36, III. 20. In: Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, de dezembro de 1996

BRASIL. Parâmetros curriculares nacionais: introdução aos parâmetros curriculares nacionais. Secretaria de Educação Fundamental. Brasília, DF: MEC/SEF, 1998.

Instituto de pesquisa Data Popular. Demandas de aprendizagem de inglês no Brasil. Disponível em <https://www.britishcouncil.org.br/sites/default/files/demandas_de_aprendizagempesquisacompleta.pdf>. Acesso em: 01/03/2017.

LAKATOS, E. M.; MARCONI, M. A. Fundamentos de metodologia científica. São Paulo: Atlas, 2010.

LEFFA, Vilson J. Making ends meet in the classroom: The attributes of the good language teacher. Cadernos do IL. Porto Alegre, UFRGS, n. 12, p. 107-116, 1994.

LIGHTBOWN, Patsy N. SPADA, Nina. How languages are learned. 3 Ed. Oxford University Press. 2010.

O ensino de língua inglesa no Brasil. Disponível em <http://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/10439/10439_3.PDF>. PUC-Rio. Acesso em 14 de dez. 2016.

PRODANOV, C. FREITAS, E. Metodologia do trabalho científico: métodos e técnicas do trabalho acadêmico. Novo Hamburgo – RS: Editora Feevale, 2009.

ROSA, Maria Virgínia de Figueiredo Pereira do Couto; ARNOLDI, Marlene Aparecida Gonzalez Colombo. A entrevista na pesquisa qualitativa: mecanismos para a validação dos resultados. Belo Horizonte: Autêntica Editora, 2006. 112 p.

SANTOS, Eliana Santos de Souza e. O ensino da língua inglesa no Brasil. In: Babel: Revista eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras. Nº 1. 2011. Disponível em: <http://www.babel.uneb.br/n1/n01_artigo04.pdf>. Acesso em: 13 de fev. 2017

SAVILLE-TROIKE, Muriel. Introducing Second Language Acquisition. 2nd ed. 2012.Cambridge University Press.

ZAFAR, Shahila. MEENAKSHI, K. Individual learners differences and second language acquisition: a review. Disponível em <http://www.academypublication.com/issues/past/jltr/vol03/04/07.pdf>. Acesso em 1º de mar. 2017.

SOMMER, Márcia Regina Ribeiro Gomes; PINHO, Maria José de. Tecnologias da informação e comunicação e o paradigma educacional emergente: em favor de uma formação transdisciplinar. In: Revista Observatório, Palmas, v. 3, n. 5, p. 301-320, agosto. 2017.

Published

2018-04-29

How to Cite

GREGIS, Rosi Ana; SCHMIDT, Camila; RAMOS, Juliana Marschal. DIFFICULTIES IN HIGH SCHOOL. Observatory Journal, [S. l.], v. 4, n. 3, p. 131–155, 2018. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n3p131. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4124. Acesso em: 22 jul. 2024.