HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p733

Keywords:

alimentos, organização comunicada, comunicação, facebook, publicidade

Abstract

Analyzing the influence and evaluating the regional food advertising published on Facebook were the purposes for the production of this article. With the intention of establishing a relationship between the advertisements published on Facebook and the communicated organization proposed by Baldissera (2009), a quantitative and qualitative research based on the publications of regional food organizations in the city of Manaus is presented. This result shows the high index of nutritional deficiency food publications, reiterating data from the Ministry of Health (2016), noting that 19% of the population in Manaus suffers from chronic noncommunicable diseases such as obesity. KEYWORDS: foods, communicated organization, advertising, Facebook.

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Author Biographies

Maria Emília Oliveira Pereira Abbud, Universidade Federal do Amazonas

Doutora em Ciências pelo Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo, Professora Adjunta do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal do Amazonas, coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação – PPGCCOM e Vice-coordenadora do Comitê de Ética em Pesquisa da Ufam, Membro do Comitê de Ciências Sociais – Aplicadas (PIBIC-Ufam) e Líder do Grupo de Pesquisa Comunicação Social: Estudos Interdisciplinares e pesquisadores do Grupo de Pesquisa Interfaces Ufam. emiliaabbud@hotmail.com.

Ayla Shamênia Nascimento, Universidade Federal do Amazonas

Estudante de Graduação do 8º período do Curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Amazonas – Ufam, cursando a matéria Projeto Experimental II. Membro do Grupo de Pesquisa Comunicação Social: Estudos Interdisciplinares da Ufam e do Grupo de Pesquisa em Ciências da Comunicação, Informação, Design e Arte da Ufam – Interfaces. E-mail: aylaaviana@gmail.com.

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Published

2018-04-01

How to Cite

ABBUD, Maria Emília Oliveira Pereira; NASCIMENTO, Ayla Shamênia. HOW MUCH IS A LIKE ?: Food advertising and the organization communicated in Amazonas. Observatory Journal, [S. l.], v. 4, n. 2, p. 733–755, 2018. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n2p733. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3548. Acesso em: 22 jul. 2024.