ADVERTISING, ENUNCIATION AND AUGMENTED REALITY: the person category developments in the digital age

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p248

Keywords:

advertising, semiotics, communication, cyberculture, augmented reality

Abstract

In this article, we aim to reflect on an advertising action that was used augmented reality technology developed for Linx brand in March 2011. We mobilized foundations of semiotics Discursive, specifically on the subject of enunciation and the installation of the category of person, articulating with concepts accustomed to the media, especially the perspectives used to understand the phenomenon of cyberculture. We intend, therefore, to identify peculiarities in
interactions mediated by augmented reality devices, considering this type of communicative activity as absolutely new aspect to the studies of advertising discourse.

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Author Biography

Sandro Tôrres de Azevedo, FACHA - Faculdades Integradas Hélio Alonso

Publicitário, pesquisador, professor no Ensino Superior desde 1999; doutor em Estudos de Linguagem pela UFF; mestre em Comunicação e Cultura pela UFRJ; graduado em Comunicação Social - habilitação em Publicidade e Propaganda pela UFF; vice-líder do ReC - Grupo de Pesquisa em Retórica do Consumo - UFF/CNPq; membro do SeDi - Grupo de Pesquisa em Semiótica e Discurso - UFF/CNPq; trabalha academicamente com objetos da Comunicação Social e da Publicidade e Propaganda, tendo ministrado disciplinas dessas áreas em nível de graduação e pós-graduação (latu sensu), nas seguintes instituições: FACHA, UVA, UNESA, ESPM e Instituto Infnet. Professor na FACHA - Faculdades Integradas Hélio Alonso. E-mail: sandrotorres.com@gmail.com.

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Published

2016-12-25

How to Cite

AZEVEDO, Sandro Tôrres de. ADVERTISING, ENUNCIATION AND AUGMENTED REALITY: the person category developments in the digital age. Observatory Journal, [S. l.], v. 2, n. 5, p. 248–270, 2016. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p248. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2247. Acesso em: 22 jul. 2024.