CRISIS COMMUNICATION IN ADVERTISING: Brands, Prosumers and Mediations

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p262

Keywords:

Advertising, Brands, Mediations

Abstract

ABSTRACT The crisis Communications is already integrated to the corporate Communications, although it is more effectively applied in media relations offices. PhD Professor Karine Berthelot-Guide, from Paris-Sorbonne University, in France, brings the concept to advertising, which increases the interest in this new research challenge for brands in the context of convergence and participatory culture. As an exploratory study, this paper presents some examples where the brand manifestations are challenged by different kinds of mediation reinterpreted by the receiver, namely: space, human and virtual mediations.

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Author Biographies

Lucimara Rett, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Publicitária (Unitau). Mestre em Comunicação (UNIP) e Doutora em Comunicação Social (Umesp). Atua como Professora Adjunta e Coordenadora do Curso de Publicidade e Propaganda na Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Integra os grupos de pesquisa REC – Retórica do Consumo (UFF) e Imagem, Mercado e Tecnologia (UFRN). E-mail: lucimara.rett@eco.ufrj.br

Lucimara Rett, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Publicitária (Unitau). Mestre em Comunicação (UNIP) e Doutora em Comunicação Social (Umesp). Atua como Professora Adjunta e Coordenadora do Curso de Publicidade e Propaganda na Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Integra os grupos de pesquisa REC – Retórica do Consumo (UFF) e Imagem, Mercado e Tecnologia (UFRN). E-mail: lucimara.rett@eco.ufrj.br.

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Published

2016-10-30

How to Cite

RETT, Lucimara; RETT, Lucimara. CRISIS COMMUNICATION IN ADVERTISING: Brands, Prosumers and Mediations. Observatory Journal, [S. l.], v. 2, n. 4, p. 262–279, 2016. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p262. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1862. Acesso em: 22 jul. 2024.