SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective

Authors

  • Andrea Rossi Scalco Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Amanda Fracari de Souza Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho https://orcid.org/0000-0003-0495-2335
  • Cristiane Hengler Côrrea Bernardo Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Roberto Bernardo Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Eduardo Guilherme Satolo Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho https://orcid.org/0000-0002-8176-2423

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt

Keywords:

Family farming; Digital marketing platforms; Digital promotion platforms; Systematic Review of Literature; Social media.

Abstract

Family farming provides food diversity
worldwide. If, on the one hand, there is its
productive efficiency, within the scope of
the management of diverse cultures, on the
other hand, there is the challenge in the
promotion and commercialization of family
farming products. This article seeks to,
through a Systematic Literature Review (SLR)
and the use of the StArt tool, analyze the
research published in the databases Scopus
and Web of Science, so as to verify the use
of social media for promotion and
commercialization in family farming. The
results indicate that the use of social media
in family farming is beneficial, bringing
positive results, however, it lacks incentives,
investments, and attention from public
policies.

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Author Biographies

Andrea Rossi Scalco, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Pós-doutorado em Ciências Sociais Aplicadas pela Santa Clara University (EUA). Doutor em Engenharia de Produção (PPGEP/UFSCAR/São Carlos). Mestre em Engenharia de Produção (PPGEP/UFSCAR/São Carlos). Bacharel em Engenharia de Alimentos (Ibilce/UNESP/São Paulo). Pesquisadora no CEPEAGRO (Grupo de Pesquisa em Agronegócios e Desenvolvimento), Professor associado da Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (UNESP). Professor associado do ISBE (Instituto Sueco- Brasileiro de Economia Circular), membro da All4Food. andrea.scalco@unesp.br.

Amanda Fracari de Souza, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Mestranda em Agronegócios e Desenvolvimento pela Universidade Estadual Paulista (Unesp), Faculdade de Ciências e Engenharia, Campus Tupã, Brasil. Especialista em Negócios Digitais e Inovação. afracari98@gmail.com.

Cristiane Hengler Côrrea Bernardo, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Pós-doutorado pelo Dartmouth College, DARTMOUTH, Estados Unidos. Doutora em Educação. Orientadora de pesquisa do Programa de Pós- Graduação em Agronegócios e Desenvolvimento da Universidade Estadual Paulista (Unesp), Escola de Ciências e Engenharia, Campus Tupã, Brasil. cristiane.bernardo@unesp.br.

Roberto Bernardo, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Doutor em Engenharia de Produção. Orientador de pesquisa do Programa de Pós-Graduação em Agronegócios e Desenvolvimento da Universidade Estadual Paulista (Unesp), Escola de Ciências e Engenharia, Campus Tupã, Brasil. roberto.bernardo@unesp.br.

Eduardo Guilherme Satolo, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho

Pós-doutor pela Universidade Federal Fluminense, UFF, Brasil. Doutor em Engenharia de Produção. Orientador de pesquisa do Programa de Pós- Graduação em Agronegócios e Desenvolvimento da Universidade Estadual Paulista (Unesp), Escola de Ciências e Engenharia, Campus Tupã, Brasil. eduardo.satolo@unesp.br.

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Published

2023-12-31

How to Cite

ROSSI SCALCO, Andrea; FRACARI DE SOUZA, Amanda; HENGLER CÔRREA BERNARDO, Cristiane; BERNARDO, Roberto; SATOLO, Eduardo Guilherme. SOCIAL MEDIA FOR PROMOTION AND COMMERCIALIZATION IN FAMILY FARMING: a resource application perspective. Observatory Journal, [S. l.], v. 9, n. 1, p. a14pt, 2023. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a14pt. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/18012. Acesso em: 15 may. 2024.