SCIENCE COMMUNICATION IN PRACTICE: The Cases of the Agência Escola UFPR (Brazil) and LabCom UBI (Portugal)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a44pt

Keywords:

Comunicação da ciência, Públicos, redes sociais, Comunicação Pública da Ciência

Abstract

This article reflects on the experiences of two projects that communicate science: 1) Agência Escola from Universidade Federal do Paraná (AE-UFPR), Brazil, and 2) Laboratório de Comunicação e Artes from Universidade da Beira Interior (LabCom-UBI), Portugal. Using documentary research and principles of virtual ethnography, the Instagram profiles of both projects are analyzed. The research question that motivates this study is as follows: How can science be communicated to reach diverse audiences? Among the results, we highlight that in-person events engage more students and faculty on institutional profiles of digital social media platforms.

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Author Biographies

Claudia Irene de Quadros, Universidade Federal do Paraná (UFPR)

Doutora em Comunicação pela Universidade de La Laguna, formada em Jornalismo e Relações Públicas pela UFPR. Professora permanente do PPGCOM-UFPR.

Regiane Regina Ribeiro, Universidade Federal do Paraná

Doutora em Comunicação e Semiótica pela PUCSP, mestre em Comunicação e Semiótica pela PUCSP, relações públicas pela UEL. Professora permanente do PPGCOM-UFPR,

Anabela Gradim, Universidade Beira Interior

Doutora em Comunicação pela UBI, mestre em Comunicação pela UBI, formada em Filosofia pela Universidade do Porto.  Professora do PPGCOM da Universidade Beira Interior (UBI). 

Aline Grupillo, Universidade Beira Interior

Doutoranda em Comunicação pela UBI, mestre em Comunicação pela UFF e jornalismo pela Universidade Católica de Pernambuco.

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Published

2023-12-31

How to Cite

QUADROS, Claudia Irene de; RIBEIRO, Regiane Regina; GRADIM, Anabela; GRUPILLO, Aline. SCIENCE COMMUNICATION IN PRACTICE: The Cases of the Agência Escola UFPR (Brazil) and LabCom UBI (Portugal). Observatory Journal, [S. l.], v. 9, n. 1, p. a44pt, 2023. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a44pt. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/17783. Acesso em: 15 may. 2024.