The (There is) Mental Health of the Psychology Teacher
DOI:
https://doi.org/10.20873/2526-1487V4N2P409Abstract
The study of the mental health of the teacher has aroused interest in the scientific community. The social pressure of the education worker has grown progressively and the need to demonstrate a good development in their work in line with the working conditions, result in psychological, physical and emotional wear and tear. This research, developed with the support of the Scientific Initiation Program of the Estácio de Sá University, aimed to verify the relationship between teachers' work process and the conditions under which it develops, in order to verify its connection with the emergence of mental suffering of the professors of the undergraduate course in psychology of the Nova Iguaçu campus of the mentioned University. Parte superior do formulário
Semi-structured interviews were conducted and the self-report Self-Reporting Questionnaire (SRQ-20) was applied. Stress was indicated as a prevalent symptom, as well as fatigue. The working conditions support to the development of diseases, otorhinolaryngological, musculoskeletal, psychosomatic and, in one case, the onset of autoimmune disease. It is hoped that these results will lead to the planning of effective interventions for teaching work in higher education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.