LEARNING ENVIRONMENT AND TECHNOLOGY: teachers’challenges at critical thinking construction in Singapore schools

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2019v5n1p243

Keywords:

ambientes de aprendizagem; formação de professores; uso de tecnologias; pensamento crítico; integração das tecnologias.

Abstract

The present article is part of a research carried out with students of teachers’ education and students from high schools of public schools from Singapore and had as main objective to investigate how the learning environments, that integrate technologies are used in this level of education. The research raised questions considered challenging in student practices and for this purpose the CMLES questionnaire developed by Maor and Fraser (2005) was applied to  analyzed the answers in order to understand if the use of technologies helps in the creation of a constructivist learning environment The results showed that the school students point of view when  compared to the teachers, it is inferior to the perspectives created by the teachers. In addition, it has been shown that not always the use of technology leads the student to develop critical thinking. Thus, according to the premises of a constructivist learning environment for this to occur, the teacher will need to reflect on the types of activities applied and how they will aid in the learning process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Nara Maria Bernardes Pasinato, Unicesumar

Doutora em Educação-Currículo na Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e Mestrado em Educação na Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Possui Bacharelado em Biologia pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná, Licenciatura em Ciências - Habilitação Biologia pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná e Licenciatura em Pedagogia pela UCB. Pesquisadora da PUCSP e trabalhou como Educational Research Assistant no NIE (National Institute of Education) da NTU (Nanyang Technological University) em Cingapura.  E-mail: nara.pasinato@unicesumar.edu.br.

Noi Keng Koh, National Institute of Education da Nanyang University em Cingapura

Doutora em Educação pela Curtin University of Technology e professora no National Institute of Education de Cingapurara, que é um instituto da Nanyang Technological University . Defendendo a diversidade no ensino e na aprendizagem no único instituto do treinamento de professor, é a principal lider da educação financeira em Cingapura e desenvolve a formação de educação financeira e negócios em escolas de Cingapura desde seus dias  como especialista em currículo MOE (Ministry of Education). Usando pedagogias envolventes e um modelo que tem grande efeito multiplicador, ela posicionou o NIE na vanguarda do trabalho da Universidade nesta área. Ela foi a presidente do NIE Financial Literacy Hub para Professores desde que foi lançado em 31 de outubro de 2007 e é o Presidente da Associação de Educadores de Comércio (ACES) nos últimos 9 anos. Ela foi convidada para fazer parte do Conselho Consultivo do MDIS College e é consultora de várias organizações como LCCI, MYOB, NETS e Citi para programas de educação.

Published

2019-01-14

How to Cite

PASINATO, Nara Maria Bernardes; KOH, Noi Keng. LEARNING ENVIRONMENT AND TECHNOLOGY: teachers’challenges at critical thinking construction in Singapore schools. Observatory Journal, [S. l.], v. 5, n. 1, p. 243–275, 2019. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n1p243. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4747. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático II / Thematic dossier II / Dossier temático II