PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285

Keywords:

Journalism, convergence, value, magazine, digital devices

Abstract

With the intensification of media processes in the digital environment, the journalism companies need to develop new strategies to create value both for the company and the consumers. This article discusses the concepts of digital convergence and creation of value to apply them in the case of Exame Magazine, an example of communication logic structuring from the development of new tools and platforms to promove the consumption of this products. It is also intended to verify changes occurring in the production chain, distribution and consumption on the print midia for digital devices to bring the brand closer to the public.

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Author Biographies

Egle Müller Spinelli, Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM/SP

Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (ECA/USP), mestre em Multimeios pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) e graduada em Comunicação Social (Jornalismo) pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Docente da Escola Superior de Propaganda em Marketing (ESPM) do curso de graduação em jornalismo e do mestrado profissional em produção jornalística e mercado (MPPJM). E-mail: egle.spinelli@gmail.com.

Mariana Benvenido, Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM/SP

Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação Profissional em Produção Jornalística e Mercado da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP). Graduada em Jornalismo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). E-mail: mbenvenido@gmail.com.  

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Published

2017-05-01

How to Cite

SPINELLI, Egle Müller; BENVENIDO, Mariana. PROCESSES OF DIGITAL CONVERGENCE AND MEDIA STRATEGIES IN VALUE CREATION: a study of Exame Magazine. Observatory Journal, [S. l.], v. 3, n. 3, p. 285–304, 2017. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n3p285. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3067. Acesso em: 21 nov. 2024.