Guilherme Boulos and media capital

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2024v10n1a45pt

Keywords:

Guilherme Boulos, media capital, political capital, media, politics

Abstract

The article discusses the influence of the media in Guilherme Boulos’ political career. The focus of the case study is the manner in which he was able to amass “media capital”, which he then applied to the political sphere. The study uses data from news coverage and opinion articles by Boulos published in a leading newspaper (Folha de S.Paulo), as well as data on his use of digital media (an aspect in which he is compared to other agents). The study demonstrates that Boulos’ social and cultural capital contributed to the incremental accumulation of media capital. Notable also is his ability to integrate himself into hegemonic media and confront negative representations with his own digital media.

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Author Biographies

Richard Romancini, Uniersidade de São Paulo

Doutor e Mestre em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo. Bacharel em Jornalismo pela Faculdade Cásper Líbero. Docente do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Universidade de São Paulo.

Viviane Barbosa Marques, Universidade de São Paulo

Mestranda em Ciências da Comunicação e Especialista em Gestão de Comunicação Organizacional pela Universidade de São Paulo. Bacharel em Comunicação pela Universidade São Judas Tadeu.

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Published

2024-11-30

How to Cite

ROMANCINI, Richard; MARQUES, Viviane Barbosa. Guilherme Boulos and media capital. Observatory Journal, [S. l.], v. 10, n. 1, p. a45, 2024. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2024v10n1a45pt. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/17426. Acesso em: 30 apr. 2025.