EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634

Keywords:

Mídias Escola Alunos Professores Desenvolvimento

Abstract

This article addresses issues related to the developmental needs of an individual's emotional, motor, and cognitive aspects that digital media, while useful and necessary for student digital training, can not be used in a way that replaces personal, family, , understanding that the problems of affective order are reflected in the classroom, perceived by the teachers and pedagogical practices should be developed that aim to raise awareness both parents and educational institutions.

 

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Author Biographies

Wesley da Silva Santos, Universidade Federal do Tocantins

Professor, escritor, pesquisador e Pedagogo pelo curso de Pedagogia da Universidade Federal do Tocantins. Graduado em Turismo e Hospitalidade pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Tocantins (IFTO). Professor de Pesquisa e Produção de Texto no Colégio Batista de Palmas. E-mail: wesley2s@hotmail.com.

Patricia Medina, Universidade Federal do Tocantins

Graduação em Pedagogia pela Faculdade Porto Alegrense de Educação Ciências Humanas e Letras, graduação em Direito pela Fundação Universidade Federal do Tocantins, mestrado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul e doutorado em Educação pela Universidade Federal de Goiás. Atualmente é docente do Mestrado em Prestação Jurisdicional em Direitos Humanos da Escola Superior da Magistratura Tocantinense em cooperação com a Universidade Federal do Tocantins (UFT), professora adjunta IV da Fundação Universidade Federal do Tocantins. E-mail: patriciamedina@uft.edu.br. 

Published

2019-07-01

How to Cite

SANTOS, Wesley da Silva; MEDINA, Patricia. EMOTIONAL ORPHANITY: A Heritage Reflected in Classrooms. Observatory Journal, [S. l.], v. 5, n. 4, p. 634–657, 2019. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2017v5n4p634. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6458. Acesso em: 20 dec. 2024.