TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301

Keywords:

Private television, economism and technologism, discursive production, promotion, expansion and condensation

Abstract

Given the recognized predominance of private television in the country, in open
channel, the objective of this study is to investigate the relationship between these
media and the elements of economic and technological character prevailing in it,
analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that promotional character. Therefore, discusses the properties of television in the
country, the influence of economic and technological factors, the relationship
between technology and televisual discourse and examines the impacts on a
broadcastebs program. (TV Globo).

 

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Author Biography

Maria Lília Dias de Castro, Universidade Federal de Santa Maria

Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM); pós-doutora em Comunicação pela Université de Paris III – Sorbonne Nouvelle; coordenadora da pesquisa Comunicação Televisual - COMTV, integrante dos Grupos de Pesquisa CNPq (versão 20/11/09); coordenadora da pesquisa A utilização estratégica da função promocional na televisão comercial brasileira. E-mail: mlilia@terra.com.br.

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Published

2016-10-30

How to Cite

DE CASTRO, Maria Lília Dias. TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES. Observatory Journal, [S. l.], v. 2, n. 4, p. 301–321, 2016. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366. Acesso em: 22 dec. 2024.