TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301

Keywords:

Private television, economism and technologism, discursive production, promotion, expansion and condensation

Abstract

Given the recognized predominance of private television in the country, in open
channel, the objective of this study is to investigate the relationship between these
media and the elements of economic and technological character prevailing in it,
analyzing their effects on specificity of televisual discourse production, especially that promotional character. Therefore, discusses the properties of television in the
country, the influence of economic and technological factors, the relationship
between technology and televisual discourse and examines the impacts on a
broadcastebs program. (TV Globo).

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Maria Lília Dias de Castro, Universidade Federal de Santa Maria

Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM); pós-doutora em Comunicação pela Université de Paris III – Sorbonne Nouvelle; coordenadora da pesquisa Comunicação Televisual - COMTV, integrante dos Grupos de Pesquisa CNPq (versão 20/11/09); coordenadora da pesquisa A utilização estratégica da função promocional na televisão comercial brasileira. E-mail: mlilia@terra.com.br.

References

CASTRO, M.L.D. Promocional: um percurso convergente entre mundos, mídias e plataformas. In: DUARTE, E.B.; CASTRO, M.L.D. Convergências midiáticas: produção ficcional – RBS TV. Porto Alegre: Sulina, 2010.

DUARTE, E.B.; CASTRO, M.L.D. Sobre a convergência midiática. In: ______. Convergências midiáticas: produção ficcional – RBS TV. Porto Alegre: Sulina, 2010.

ECO, U. Tevê: a transparência perdida. In: ______. Viagem na irrealidade cotidiana. Rio d Janeiro: Nova Fronteira, 1984.

JENKINS, H. Cultura da convergência. São Paulo: Aleph, 2009.

JOST, F. Compreender a televisão. Porto Alegre: Sulina, 2010.

MACHADO, A. A televisão levada a sério. 3.ed. São Paulo: Senac São Paulo, 2003.

MÉDOLA, A.S.D. Televisão digital, mídia expandida por linguagens em expansão. In: SQUIRRA, S.; FECHINE, Y. (orgs.) Televisão digital: desafios para a comunicação. Porto Alegre: Sulina, 2009.

PATRIOTA, K.R.M.P. Sob demanda, convergente e interativa: a customização da publicidade na televisão digital. In: SQUIRRA, S.; FECHINE, Y. (orgs.) Televisão digital: desafios para a comunicação. Porto Alegre: Sulina, 2009.

PRIMO, A. crítica da cultura da convergência: participação ou cooptação? In: DUARTE, E.B.; CASTRO, M.L.D. Convergências midiáticas: produção ficcional – RBS TV. Porto Alegre: Sulina, 2010.

SEMPRINI, A. A marca pós-moderna: poder e fragilidade da marca na sociedade contemporânea. São Paulo: Estação das Letras, 2006.

TÁ NO AR: A TV NA TV. Direção de núcleo: Maurício Farias. Um programa de Marcius Melhem, Marcelo Adnet e Mauricio Farias. Rio de Janeiro: Globo Comunicação e Participações S.A., 2014. Programa de televisão.

WOLTON, D. Elogio do grande público: uma teoria crítica da televisão. São Paulo: Ática, 2006.

Published

2016-10-30

How to Cite

DE CASTRO, Maria Lília Dias. TELEVISUAL PROMOTION IN TIMES OF NEW TECHNOLOGIES. Observatory Journal, [S. l.], v. 2, n. 4, p. 301–321, 2016. DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2016v2Especial2p301. Disponível em: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2366. Acesso em: 22 jul. 2024.