PEGA LEVE - COLLEGE STUDENTS’ MENTAL HEALTH
AN EXPERIENCE REPORT
Abstract
Mental health in the university setting involves a variety of personal, institutional, and environmental factors at a transitional stage in the students' life cycle, which may make them more vulnerable to the onset, aggravation, or perpetuation of common mental disorders. In addition, the search for help and adequate treatment in this population is insufficient, mainly due to attitudinal barriers such as stigma and dysfunctional coping strategies, which provides worse outcomes. Thus, the extension project “Pega Leve - college students’ mental health”, an intervention based on gatekeeper training among peers, presents itself as a potential tool for the promotion and prevention of mental health in this population, allowing the creation of support networks, early identification of risk cases and appropriate referral to mental health services. During 2018 and 2019, more than seven hundred people were affected by the actions promoted by Pega Leve and three gatekeeper groups were formed according to the unprecedented protocol developed for the project, subjectively resulting in a greater perception of engagement and social support and placing the student as an active mental health promotion agent in the various microenvironments comprised by the University.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os direitos autorais dos artigos publicados pela Revista Trabalho EnCena permanecem propriedade dos autores, que cedem o direito de primeira publicação à revista. Os autores devem reconhecer a revista em publicações posteriores do manuscrito. O conteúdo da Revista Trabalho EnCena está sob a Licença Creative Commons de publicação em Acesso Aberto. É de responsabilidade dos autores não ter a duplicação de publicação ou tradução de artigo já publicado em outro periódico ou como capítulo de livro. A Revista Trabalho EnCena não aceita submissões que estejam tramitando em outra Revista. A Revista Trabalho EnCena exige contribuições significativas na concepção e/ou desenvolvimento da pesquisa e/ou redação do manuscrito e obrigatoriamente na revisão e aprovação da versão final. Independente da contribuição, todos os autores são igualmente responsáveis pelo artigo.